دستگاه شیرینگ چیست؟

۱۰ بازديد


حتما شما هم تا به حال بسته بندی پک‌های آب معدنی و نوشابه را دیده اید. در این مقاله قصد داریم که شما را با دستگاه بسته بندی شیرینگ و نیز عملکرد دستگاه شیرینگ آشنا کنیم.بسته بندی شیرینگ توسط نایلون شیرینگ انجام می‌شود، به این صورت که این نایلون دور محصول قرار می‌گیرد و با حرارت دستگاه شیرینگ، جمع می‌شود و به محصول می‌چسبد.
 انواع دستگاه شیرینگ را می‌توانیم به این صورت نام ببریم: شیرینگ کابینی، شیرینگ تونلی ،شیرینگ پلی اتیلن، که در این مقاله بررسی می‌شوند. عملکرد کلی دستگاه شیرینگ به این صورت است که محصول مورد نظر توسط نوار نقاله که در گذشته به انواع و کاربرد آن به طور کامل پرداخته شده است، به داخل کوره دستگاه شیرینگ هدایت می‌شود و مقداری از نایلون شیرینگ دور محصول قرار می‌گیرد.در ادامه به بررسی انواع دستگاه شیرینگ، کاربرد آن و 10 سوال مهم خریداران درباره دستگاه شیرینگ به طور کامل می پردازیم.

بسته بندی شیرینگ چیست؟

پروسه ای که برای محافظت از محصول در انتقال آن به بازارفروش انجام می‌گیرد را بسته بندی می‌گویند.همچنین بسته بندی را به عنوان یک سیستم یکپارچه و مورد نیاز برای حمل و نقل، انبارداری و فروش کالا می‌شناسیم.
می‌توان گفت بسته بندی شیرینگ نوعی بسته بندی نهایی برای محصولات است. برای مثال انواع نوشابه و آب معدنی در آخرین مرحله شیرینگ می‌شوند تا برای حمل و نقل آماده باشند. 

انواع بسته بندی

برای بسته بندی یک نوع محصول کاربرد محصول، نوع حمل و نقل و حتی قیمت محصول بسیار مهم است. برای مثال :

بسته بندی تجهیزات پزشکی

بسته بندی موادشیمیایی

بسته بندی مواد غذایی خرده فروشی در صنایع غذایی

بسته بندی محصولات فله

بسته بندی دارویی

و…

باید در نظر داشته باشیم که بسته بندی مواد غذایی مانند آب در خط تولید آب معدنی و نوشابه در خط تولید نوشابه، با کوکی ها و بیسکوییت ها متفاوت است.

دستگاه بسته بندی شیرینگ

واژه انگلیسی شیرینگ به معنی کوچک شدن است. با استفاده از دستگاه شیرینگ برای بسته بندی معمولا از یک روکشی پلاستیکی جهت محافظت از محصول، زیباترکردن محصول، دادن چیدمان مرتب و یکپارچه برای کنار هم قرار گرفتن محصولات و به عنوان محافظ در برابر اتفاقات ناگهانی در حمل نقل و .. استفاده می‌شود.

نحوه کارکرد دستگاه شیرینگ

در ابتدا باید دستگاه شیرینگ متناسب با محصول خود را انتخاب کنیم که می‌تواند شیرینگ تونلی یا شیرینگ کابینی باشد. در ابتدا محصول مورد نظر را به کمک نوار نقاله به داخل دستگاه شیرینگ هدایت می‌کنیم، مقداری از غشای نازک از متریال پلاستیک که نایلون شیرینگ نام دارد را داخل دستگاه شیرینگ قرار می‌دهیم.
محصول از داخل محفظه ای عبور می‌کند، که به آن کوره می‌گوییم، در این قسمت اندکی حرارت به فیلم بسته بندی دمیده میشود تا نرم شود،  این حرارت در اکثر دستگاه ها قابل تنظیم است. در انتها دوباره از کوره استفاده می‌شود، اما این بار برای خنک کردن تا لایه منقبض و خشک شود و دور محصول را بگیرد و تمام محصول را بپوشاند. اکنون محصول ما داخل پوشش قرار گرفته است و شیرینگ شده است .

منبع: شیرینگ پک.com

https://xn----jnci7e8n0ilbzrb.com/shrink-wrap-machine/

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.