تعمیر ماشین لباسشویی

۶ بازديد

تعمیر ماشین لباسشویی :

در این بخش، علت تعدادی از مشکلات اساسی و بزرگی که افراد با آن مواجه هستند را بررسی می‌کنیم.

روشن نشدن ماشین لباسشویی

از اساسی‌ترین مشکلاتی که برای ماشین‌های لباسشویی پیش می‌آید، می‌توان به روشن نشدن لباسشویی اشاره کرد. گاهی مواقع شما لباس‌ها را داخل لباسشویی می‌گذارید. مایع تمیزکننده را در دستگاه می‌ریزید. دکمه استارت را فشار می‌دهید، اما دستگاه روشن نمی‌شود. در اولین قدم حتماً دوشاخه برق دستگاه را بررسی کنید. اگر دوشاخه درون پریز بود، سلامت پریز را چک کنید. درصورتی که پریز برق نیز مشکلی نداشت، باید قطعات و سیم‌پیچی داخلی دستگاه را تست کنید.

در ماشین‌های لباسشویی درب از جلو، اگر درب دستگاه به‌طور کامل بسته نشده‌باشد، ماشین لباسشویی روشن نخواهد شد. اگر درب لباسشویی نیز به درستی بسته ‌بود، احتمال وجود مشکل در میکروسوییچ درب نیز وجود دارد. بهتر است آن را نیز بررسی‌ کنید. گاهی مواقع به‌علت نفوذ آب به داخل ماشین لباسشویی، سیم‌پیچی دستگاه می‌سوزد یا اتصالی می‌کند. بررسی سیم‌پیچی لباسشویی کاری تخصصی می‌باشد و بهتر است با یک تعمیرکار مجرب تماس بگیرید.

نچرخیدن دیگ ماشین لباسشویی

یکی دیگر از سوالات مهمی که خیلی با آن مواجه هستیمو برای تعمیر ماشین لباسشویی  به تعمیرکار مراجعه میکنیم، علت نچرخیدن ماشین لباسشویی می‌باشد. این مشکل چند دلیل مهم می‌تواند داشته‌باشد. اولین علت آن را در سیستم قفل درب دستگاه جستجو کنید. اگر درب دستگاه به‌درستی قفل نشود، دیگ لباسشویی شما نخواهدچرخید. زمانی که حجم زیادی از لباس‌ها را داخل لباسشویی قرار می‌دهیم و یا پتو و روتختی را در دستگاه می‌اندازیم، کو‌پلینگ لباسشویی، برای‌ جلوگیری از آسیب به موتور و سیستم انتقال قدرت، مانع از چرخش دیگ می‌شود. از دیگر دلایل نچرخیدن دیگ، می‌توان به شل شدن و یا خرابی تسمه متحرک اشاره کرد. این تسمه وظیفه چرخاندن دیگ را برعهده دارد. این تسمه بر روی یک چرخ قرار دارد که بر اثر ساییده‌ شدن آن، باعث لیز خوردن تسمه می‌شود و باز هم از چرخش تسمه جلوگیری می‌کند. پس باید سلامت چرخ تسمه نیز بررسی شود.

 

صدای زیاد لباسشویی

وجود ‌مشکل در واشر لباسشویی از‌جمله عوامل اصلی داشتن صدای زیاد ماشین لباسشویی است. در صورتی که این واشر مشکل داشته‌باشد، فشار را بر روی دیگ در حین چرخیدن زیاد می‌کند و باعث تکان‌های شدید می‌شود. اگر این صدا از نوع تیز و سوزاننده باشد، می‌توان علت آن را در بلبرینگ‌های لباسشویی دانست و باید آن را روانکاری و یا تعویض کنیم. همچنین قراردادن لباس‌های سنگین در لباسشویی سبب شکستن بلبرینگ‌ها می‌شود و صدایی مثل ناله ایجاد می‌کند. در قاب جلوی لباسشویی‌ها، کمک‌فنرهایی وجود دارد که وظیفه‌ی آن‌ها جلوگیری از حرکت بیش از اندازه دستگاه می‌باشد. حال اگر این کمک‌فنر‌ها ضعیف شده و‌ خراب شوند، باعث ایجاد سروصدا در هنگام چرخش دیگ می‌شود. همچنین اگر دستگاه شما تراز نباشد، باعث ایجاد صداهای بلندی می‌شود که برای از بین بردن این صدا، باید آن را رگلاژ کنیم.

این خرابی‌ها جز بیشترین مشکلاتی هستند که برای یک ماشین لباسشویی پیش می‌آیند. درنتیجه شما برای تعمیر ماشین لباسشویی خود، می‌توانید با یک تعمیرکار حرفه‌ای تماس بگیرید تا برای تعمیر دستگاه شما اقدام کند.

چرا باید توجه ویژه ای به تعمیر ماشین لباسشویی داشته باشیم؟

تعمیر ماشین لباسشویی در محل یکی از سخت ترین کارهای تعمیراتی است که نیازمند دقت بسیار زیادی می باشد. دلیل این موضوع آن است که ماشین لباسشویی دارای ساختار پیچیده ای است و در صورتی که تخصص کافی برای تعمیر آن را نداشته باشید ممکن است در زمان تعمیر کردن بیشتر به آن آسیب بزنید. این موضوع باعث می شود تا بسیاری از شرکت های سازنده این محصولات به مشتریان خود توصیه کنند که در صورت بروز هر گونه مشکلی حتما آن را نزد افراد متخصص ببرند.

یکی دیگر از مشکلاتی که برای تعمیر ماشین لباسشویی وجود دارد این است که حمل و نقل آن کاری بسیار سخت است و این موضوع نیز باعث می شود تا نیاز به خدمات حضور در محل برای تعمیر ماشین لباسشویی بیشتر احساس شود. شرکت تعمیراتچی یکی از بهترین شرکت هایی است که خدمات تعمیر ماشین لباسشویی در محل را به شما ارائه می دهد که می توانید از این خدمات به بهترین شکل ممکن بهره مند شوید.

 

https://xn--mgbfb0a3b7d0y3rea.com/repair-of-washing-machine/

 

چطور تایر ماشین را عوض کنیم؟ (آموزش تصویری)

با اینکه عوض کردن تایر کار چندان پیچیده ای نیست، اما برای اینکه این کار را به شیوه ای امن و موثر انجام بدهید چند نکته وجود دارد که باید بداند. ما اینجا یک آموزش تصویری گام به گام برای روش تعویض تایر با ترفندهای پنج دقیقه ای در اختیارتان می گذاریم.

۱- مکانی امن برای توقف اتومبیل در کنار جاده پیدا کنید

همیشه ایمنی را راس اولویت های خودتان قرار بدهید، نه اینکه برنامه های زمانی یا تایر ماشین تان برای تان مهم ترین مسئله باشد. به جای آنکه در کنار بزرگراه یا خیابانی شلوغ و پر رفت و آمد که مکان هایی بسیار خطرناک هستند، توقف کنید باید همچنان به رانندگی ادامه بدهید، حتی اگر تایر ماشین پنچر شده باشد. کارشناسان پیشنهاد می کنند که تا زمانی که نقطه ای مناسب در یک خیابان فرعی، یک شانه عریض، پارکینگ، یا یک جاده بلند و مستقیم و در صورت امکان، پهن پیدا کنید تا اتومبیل را پارک کنید، بهتر است سرعت تان را حدود 32 کیلومتر در ساعت کاهش بدهید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.